Westfield Mall of the Netherlands opent volgens planning
Festiviteiten worden uitgesteld


Leidschendam – Westfield Mall of the Netherlands opent volgende week donderdag de deuren voor publiek. Hiermee geeft Westfield ondernemers ruimte om onder de huidige omstandigheden en conform de geldende richtlijnen toch op een veilige manier te kunnen starten met de verkoop. De Mall is inmiddels voor 92% voorverhuurd en onlangs tekenden nog grote namen als G-Star Raw, Pandora en Nike. De geplande festiviteiten worden doorgeschoven naar een later moment, wanneer ook de restaurants, bioscoop en andere leisure open kunnen. Dan kan de consument zich volledig onderdompelen in het complete aanbod en de services die deze Mall van 117.000m² biedt. Westfield en de ondernemers zijn enorm blij dat zij publiek vanaf donderdag 18 maart veilig kunnen verwelkomen in het winkelcentrum. Vanwege de coronamaatregelen is de Mall toegankelijk voor winkelen op afspraak en click & collect. Ook de versmarkt Fresh! en andere essentiële winkels blijven toegankelijk voor de dagelijkse boodschappen en seizoensproducten van de lokale ondernemers. Er zijn diverse maatregelen getroffen om de richtlijnen en het advies vanuit de Rijksoverheid nauwgezet op te volgen. Zo zijn er bij elke entree desinfectiezuilen aanwezig, worden er binnen de Mall mondkapjes gedragen en zorgt Westfield ervoor dat bezoekers op een veilige afstand van elkaar kunnen bewegen.

Bart van Twillert, Country Manager The Netherlands at Unibail-Rodamco-Westfield: “We hadden ons de openingsdag heel anders voorgesteld. Maar onze eerste prioriteit is nu dat de ondernemers omzet kunnen gaan maken. Uiteraard in een veilige shopomgeving voor onze bezoekers. Later dit jaar volgt een groot openingsfeest. We moeten nog even volhouden, maar zodra de maatregelen verder worden versoepeld, kunnen consumenten en ondernemers met volle teugen gaan genieten van de beleving die Westfield Mall of the Netherlands gaat bieden!”

Een unieke bestemming
Westfield Mall of the Netherlands is een uitzonderlijke plek die deel uitmaakt van de lokale gemeenschap. Westfield is een unieke, innovatieve winkel-, eet-, vrijetijds- en entertainment bestemming, compleet anders dan andere winkelcentra in Nederland. De verdere lanceringen van de experiences in de Mall – zoals de opening van het Eet Theater met een smaakvolle mix aan onderscheidende horecagelegenheden, de enorme Kinepolis bioscoop en Gamestate arcade – volgen op een later moment.

Westfield is het enige wereldwijde B2B- en B2C-merk voor retail-, vrijetijds-, entertainment- en horecabestemmingen. Met de opening in Nederland, telt het elf centra in continentaal Europa. Eerder openden er al tien centra in Frankijk, Zweden, Polen en Tsjechië.

Over Westfield Mall of the Netherlands
Westfield Mall of the Netherlands wordt de eerste allesomvattende retailervaring van deze schaal in Nederland. Het centrum is ontworpen met de Nederlandse consument in gedachten en biedt het winkelend publiek best-in-class conceptstores, moderne vrijetijdsbestedingen, indrukwekkende evenementen en een hoogwaardig food & beverage aanbod. Westfield Mall of the Netherlands wordt een plek die deel uitmaakt van de lokale gemeenschap. Een plek waar mensen tijd willen doorbrengen, waar ze samenkomen, verbinding zoeken, nieuwe ervaringen ontdekken en vooral genieten.mallofthenetherlands.com

Over Unibail-Rodamco-Westfield
In elke markt waarin URW actief is, zijn de Westfield centra de meest toonaangevende binnen de portfolio. Ieder Westfield centrum heeft een eigen identiteit en is verbonden met de lokale gemeenschap, maar biedt tegelijk een ongeëvenaard aanbod aan ervaringen, diensten, restaurants, winkels en merkbeleving.