Vier Inditex-winkels openen op de nieuwe Nederlandse locatie. Mall of the Netherlands is het eerste nieuwe winkelcentrum dat wordt geopend onder het merk Westfield. De opening is gepland voor 2020 • Zara, Bershka, Pull & Bear en Stradivarius openen in nieuw Nederlands winkelcentrum.

Leidschendam-Voorburg, 13 Juni 2019 – Unibail-Rodamco-Westfield heeft een belangrijke deal gesloten met Inditex, de grootste fashion retailer ter wereld. Door de deal openen Zara, Bershka, Pull & Bear en Stradivarius flagship stores in het nieuwe winkelcentrum waar € 570 miljoen euro in wordt geïnvesteerd.

Dit unieke project, dat in 2020 wordt geopend, krijgt de naam Westfield Mall of the Netherlands. Het centrum combineert de kracht van een sterke lokale traditie met een internationaal merk dat bekend staat om zijn unieke winkelcentra. Het centrum is de eerste in het UnibailRodamco-Westfield-portfolio dat wordt geopend onder de naam Westfield. Alleen de allerbeste centra in de portfolio mogen het Westfield merk dragen.

De vier Inditex merken profiteren van deze unieke bestemming in Nederland met de beste mix van winkels, restaurants, vers eten en ontspanning. Zara wordt de grootste van de vier Inditexwinkels met 3.656 vierkante meter vloeroppervlakte en Bershka betrekt een ruimte van 1.024 vierkante meter. De nieuwe winkels van Pull & Bear en Stradivarius zijn respectievelijk 874 m² en 887 m².

Het centrum brengt 280 winkels, restaurants en vrijetijdszaken met 45 eetgelegenheden samen op 117.000 vierkante meter. Net als de andere flag ship centra in het Unibail-RodamcoWestfield-portfolio, biedt het centrum mogelijkheden die verder gaan dan de traditionele detailhandel met unieke evenementen en ervaringen. Dit markeert het begin van een nieuw tijdperk voor de detailhandel in Nederland om tegemoet te komen aan de veranderende wensen van de consument.

Bart van Twillert, Country Manager voor Nederland bij Unibail-Rodamco-Westfield, zegt: "We zijn verheugd dat we de komst van deze vier winkels van Inditex aan mogen kondigen in Westfield Mall of the Netherlands. Het centrum ligt perfect in het hart van de Randstad, waardoor winkeliers de kans krijgen om deel uit te maken van een unieke retailervaring.

“Het is een uitdagende tijd voor het Nederlandse retaillandschap met klanten die verlangen naar meer persoonlijke interacties en echte ervaringen. Unibail-Rodamco-Westfield staat bekend om baanbrekende nieuwe concepten waarmee we samen met merken de winkelomgeving innoveren. Hierbij is het ontzettend belangrijk dat we digitaal en fysiek winkelen samenbrengen op een schitterende nieuwe locatie. Dat is precies wat we hier gaan doen met Westfield Mall of the Netherlands.”

Westfield Mall of the Netherlands ligt in de gemeente Leidschendam-Voorburg op slechts 5 km van Den Haag, 50 km van Amsterdam en 60 km van Utrecht. De locatie is bereikbaar via drie snelwegen, drie tramlijnen en twee busroutes. Unibail-Rodamco-Westfield creëert ook 1.500 fietsplaatsen voor bezoekers en 4.000 gratis parkeerplaatsen op vijf parkeerterreinen.

De nieuwe bestemming van 3.000 m² zal ook 'The Gallery' bevatten: boetiekwinkels met een ambitieuze mix van lifestylemerken en -producten. Naast alle winkels beschikt Westfield Mall of the Netherlands ook over een bioscoop en een speciaal gedeelte gericht op eten en drinken met 22 eetgelegenheden. Een deel van de Gallery is al open, waaronder versmarkt Fresh! - een koop- en eetmarkt van 2.500 vierkante meter met 34 exploitanten die de beste lokale gastronomie aanbieden. Het aanbod aan eten wordt versterkt door de toevoeging van de allernieuwste Albert Heijn XL en Jumbo Foodmarkt. Westfield Mall of the Netherlands is de enige locatie waar de twee supermarkten samen zijn gevestigd, waardoor klanten meer keuze hebben.